zaterdag 24 oktober 2009

Een nieuwe aanpak

Woutertje, Woutertje, piepklein kaboutertje. Waar anders kan je met zo’n naam voorzitter worden dan bij de Groenen? We hadden er zelfs twee die een duel om het voorzitterschap moesten uitvechten. Maar De Vriendt heeft voortijdig afgehaakt en dus weten we nu al dat Wouter Van Besien de man wordt die Groen! definitief in een nieuwe richting moet duwen. Hij zal dat inhoudelijk moeten doen, maar ook – zeg maar – vormelijk. Nu Ecolo bewezen heeft dat het met een zakelijk imago en een moderne look kan scoren, kan Groen! niet achterop blijven. De Vlaamse Jean-Michel Javaux moet Groen! voorgoed verlossen van zijn alternatieve uiterlijk. Helaas heeft onze toekomstige nieuwe voorzitter net een hoog geitewollensokkengehalte. Kop vol haar, bebaard en bebrild gezicht, ik denk er spontaan een slobbertrui bij met ribfluwelen broek en sandalen als het weer het toelaat. Volgens sommigen is de bijna-districtsburgemeester van Borgerhout een bolleboos. Kan wel zijn, denk ik dan, maar de genadeloze perceptie staat bij voorbaat garant voor een mislukking voor onze partij. Of er moest een re-styling aan te pas komen. Ik stel dan ook voor dat Wouter morgen op het congres flink onder handen genomen wordt. Wanneer alle nationale camera’s op hem gericht zullen zijn tijdens zijn maiden-speech, zullen enkele dames Wouters haardos met milieuvriendelijke gel bewerken. “Neen, vrienden, ik heb geen boter op het hoofd”, zal Wouter op besliste toon uitbrengen. Daarna zal zijn gehele baardgroei verwijderd worden. “Maar weet, vrienden, dat ik mij voortaan alleen letterlijk zal laten scheren”, zal Wouter de zaal toeroepen. Ten slotte zal zijn metamorfose compleet zijn wanneer hij een pak met das krijgt aangemeten. “Nu ben ik klaar voor de nieuwe aanpak”, zal Wouter strijdvaardig uitschreeuwen. Of indien te vergezocht is “Pak aan, klaar voor het moderne groene tijdperk” een waardig alternatief. Aan Wouter en zijn entourage om op ludieke en creatieve wijze ‘de omslag’ naar het nieuwe groene tijdperk te maken. Mijn kostuum hangt alvast klaar.

Geen opmerkingen: