maandag 20 februari 2012

Nieuws Van Axana

Wat er voor insiders al lang zat aan te komen, is nu wereldkundig gemaakt. Axana Ceulemans wordt lijsttrekster voor de N-VA in mijn stad. Mocht u in de jaren 90 jong geweest zijn (zoals ik - een beetje), dan heeft u misschien haar wereldhits meegezongen (niet zoals ik). Als zangeres van de populaire popgroep Def Dames Dope schonk ze de wereld hits met een boodschap. De lokale N-VA is dan ook vandaag nog fier dat haar stichtende zangteksten van toen ‘Me no want no HIV, I said, not without a rubber (no!’) en ‘Hey you, don’t be silly, put a condom on your willy’ – ik citeer –‘in 1994 zonder twijfel meegeholpen hebben om veilig te vrijen.’ Reclame voor het rubbergebruik zal mevrouw Ceulemans vandaag niet zo gauw meer maken, aangezien ze in Herentals een zaak van doopsuiker runt. Dat deze dame met een missie zich op een dag in de politiek zou storten stond in de sterren geschreven. En waarom dan ook niet bij de N-VA? “Als onderneemster denk ik dan in de eerste plaats aan meer aandacht voor onze Herentalse middenstand.” Haar eerste politieke zin maakt meteen veel duidelijk: ze doet het voor zichzelf. Het eigen algemeen belang, quoi. Maar ook voor de Herentalse burger. Want het is tijd voor verandering, vindt ook de diva. “Een bruisende stad staat of valt met een bloeiend winkelcentrum, leefbare horeca, een goed mobiliteits- en parkeerbeleid, het aantrekken van jonge gezinnen, en veel meer.” Bent u daar misschien tegen? Voor nog meer diepgang moet je bij de Herentalse burgers zelf zijn. “Want we gaan ons programma verder uitwerken op basis van hun mening”. Toevallig heb ik mijn mening al een tijdje klaar. En toevallig las ik vorig jaar mevrouw Ceulemans in haar partijbladje: “Ik vind dat de Grote Markt gerust volledig verkeersvrij mag worden, waarbij alle voorrang gaat naar de voetgangers. De Lakenhal kan als centrale historische trekpleister een impuls zijn voor het toerisme. De ideale oplossing voor het verkeer is een ondergrondse parking, net als aan het AZ St.-Elisabeth. Een piste die op zijn minst het onderzoeken waard is.” Ja, het wordt boeiend met deze mevrouw Ceulemans. De democratie krijgt alvast meer kleur in Herentals. En dan weten we nog niet welke nationalistische toets ze aan mijn stad gaat geven. Binnenkort meer Nieuws Van Axana (N-VA).

Geen opmerkingen: