vrijdag 17 januari 2020

Uitgelezen boeken - non-fictie (2)


Waar boeken me naartoe geleid hebben om de vinger aan de pols te houden van de (geo)politieke actualiteit beschreef ik al. Mijn interesse en nieuwsgierigheid – die altijd hand in hand gaan – brachten me daarenboven naar nog een aantal boeken van en over boeiende mensen en systemen of mogelijke trends in de samenleving. Onder deze mega-noemer som ik de innemende lectuur op van volgende titels die mij meer inzicht in hetzij de persoon hetzij de maatschappelijke tendens bezorgden.

Respect is de nieuwe Punk. M.Almaci

Jan Peumans: een zachte anarchist. Wim Peumans

Dagboek van een anker. Sigrid Spruyt

Donuteconomie : in zeven stappen naar een economie voor de 21e eeuw. Kate Raworth

Nooit meer slachten : hoe kweekvlees ons bord en de wereld zal veranderen. Paul Shapiro

Propere handen. Olivier Plancke

Schreeuw in de stilte : mijn strijd tegen Vladimir Poetin. Ildar Dadin

Geen opmerkingen: